2016年2月14日日曜日

Happy valentine Harley.



Look at her cute face.



This is first time clipped her because of she is getting aged .



She couldn't stand,walk and eat recently,,,
We rescheduled her grooming ,
We were waiting for her recover.
And today,Owner and I desided give her easiest and fastest groom.


いつもは ハンドストリップなんですが、
今日初めて バリカンと ハサミで トリミングしました。




ここ最近 立てない  歩けない 食べられない 状況で 

病院通いだったそうです。


実は グルーミングも先週だったはずなのですが 先週は とても辛い状況だったらしく、
体調がよくなるのを 見定めて 今日やっと グルーミングできたのです。





そういった状況でしたので、
飼い主さんと 相談して
犬ちゃんにとって 楽で早い グルーミング方法を選ぶ事にしました。



Yes, cairn terrier is hard ,double coat dog that not supposed to clipp.
But I am really think that what is most important for her this moment.



ケアンテリアは 剛毛 ダブルコートです。
ハンドストリップ犬種であり、バリカンを充てるべきではないのですが、


今のハーリーちゃんの状態を考えると
柔軟にグルーミングするべきだと思います。



この年齢で これまで ハンドストリッピングしていれば、
少し 毛を残すようにバリカンを当てれば 
トップコートが生え揃わなくなることが起きるとは 考えにくいです。







As professional,
I always listen them and suggest them 

what is the best way for everyone.
Please do not hesitate to say what you want.

私は プロフェショナルのはしくれではありますが、
一つの方法に縛られることなく
常に 飼い主様の意見聞き、犬ちゃんの状態を見極め
その都度 その状況に適した方法でグルーミングを進めていきます。

いろんな事 相談してね。

I'm a groomer 
but also I am just one of the dog lover and the dogs mom.
Just like you.

私はグルーマーである前に単なるクレイジーな犬好きですし、
犬飼母ちゃんです。
あなたとといっしょですねー。





Thank you for the beautiful flower.
Happy varentine.

お花ありがとうございます。
ハッピーバレンタイン。




Owner said to me,
Harley didn't walk
Sometimes last week,
But she did great job on the table also
After she done her groom,
She must feel good.


グルーミングテーブルの上での ハリー嬢、
すっごくお利口でした。

グルーミングの後は なんだかチョロチョロ 歩き回り
どんどん歩いて行っちゃうので、、、
あら。なんだかよく歩くねええ〜って
飼い主さん 大喜びでした。


グッドジョブ。ハリー。
パウズアップー。


She walking around under the table and back of the grooming room.
Then she walks around in our front yard and did her businesses.
It seems like she want keep going hunting around.
Owner said wow,she is doing very well.

Good job Harley,
Pwas up!






0 件のコメント: